3/12/2013

T niinkuin tiistai

musta tulee vielä kunnon bodari 






Niin se päivä taas meni: kuntoilun ja chillailun parissa. Otin itteäni myös niskasta kiinni ja pakotin kaverin lupaamaan, että tulee viikonloppuna tänne, jotta päästäisiin tsekkaamaan se talli. Kuinkahan monta kertaa mäkin oon näin sanonut? Lauantaina sinne kuitenkin pitäisi polkaista jollei tänne nyt taas ala satelemaan lunta. Kauhistus mikä takatalvi tänään aamulla ulos kurkistaessa tuli vastaan. Hyi. Olin varautunut jo siihen, että talvitakki hiiteen ja shortsikelit alkaa - olin väärässä. En ole nyt kahteen yöhön saanut edes unta sillä toi perkeleen brittituuli mölisee ulkona ja pamauttelee rakeita mun ikkunaan. Onneksi loppuviikoksi on taas luvattu kevättä (plus kahdeksaa ja plus kolmeatoista!!). Näin tylsästi mulla on nyt aika täällä mennyt, kun on pitänyt keskittyä lukemiseen. Huomenna onneksi sivistyksen pariin: mennään parin kaverin kanssa kahville. Jee!

Tallista tulikin mieleen, että jos jotain kiinnostaa niin oon menossa lauantaina tsekkaamaan tämän tallin. Eniten ärsyttää ettei mulla ole mitään tietoa, että paljonkohan siellä tunti maksaa enkä uskalla soittaakkaan sinne. Haha. Mielummin käyn kattomassa paikanpäällä ja varaan sitten tunnin. Jos paikka vaikuttaa hyvältä niin alan mitä varmemmin käymään ainakin kerran kuussa. Valitettavasti mun kamat on Suomessa, joten vihellän menemään varmaan kumpparit ja farkut jalassa.... Eli seuraavana myös etsinöissä heppaliike. Mä haluan kunnon saappaat itelleni! Pitää muistaa opetella jotain sanastoo sinne kylläkin... Mielellään otetaav ulkomailla ratsastaneilta vastaan fraaseja jotka on hyvä opetella, että tietää mitä siellä tunnilla pitää tehdä:-)

6 kommenttia:

  1. Olisko tästä mitään hyötyä siihen hevossanastoon liittyen:
    http://www.janding.fi/paula/hevoset/sanastoaj.html
    http://www.janding.fi/paula/hevoset/hlyhenteet.html
    http://www.hevosmaailma.net/Info/index_sanasto.shtml

    löytyy myös tuota, mutta ihan perussanoista: walk = käynti, trot = ravi, canter = "harjoituslaukka", gallop = "laukka"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos;-) ehkä pärjään noi käynti, ravi, laukka, siirtyminen, lisäys, tempo, pohkeenväistä ym pärjään! haha

      Poista
  2. Oot tosi kaunis ja ihanii kuvia täs blogissa :)!

    <3 : http://myworld-henriikka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Muistat vaan, että tosiaan "canter" on laukka. "Halt" on pysähdys ja "halfhalt" puolipidäte.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. okei - täytyy alkaa pänttää näit huomisen jälkee:-D kiitti!

      Poista